Ex Auditorio

-frå tilhørarplassen

mandag, desember 18

Å se verden, Tellus

Etter (noe som ble) en langhelg i Stavanger, er jeg trygt hjemme igjen i relativt stabil tilstand.

Jeg er nå full av sprøytemidler, og klar for Nairobi, Kenya.

Mens jeg satt her, så kom jeg til å tenke på alle stedene jeg vil reise til. Jeg gjorde en sak på nettet hvor jeg fant ut at jeg kun har "sett" 8 % av verden. Det synes jeg ikke holder. Jeg tok testen igjen, men puttet på alle stedene jeg har lyst til å dra, og som er realistisk. Selv da har jeg bare fått sett 26% av verden. Jeg har lyst til å se enda mer, så kanskjejeg burde blitt sånn reiseprogramleder. Det tror jeg passer seg. DA kan jeg se kjempe mye, og få det dekket (!) . Jeg kan kanskje begynne å jobbe i UD, da kan jeg bopå steder i tillegg. Liksom ha en _base_ ett sted i verden, og besøke steder og land rundt. Kanskje jeg kan gjøre begge deler.

Det hadde vært lettere før i tiden. Da kunne jeg blitt kokk, servitør eller matros på en båt og reist verden rundt. Jeg liker jo båter, så det måtte gått bra. Jeg kunne såvet i hengekøyer og hatt en papegøye. Eneste problemet er jo at jeg da måtte tilbrakt mer tid på båten enn på land. Da er det liksom ikke så mye vits lenger.

Jeg kan bli freelandser, enten fotograf eller journalist. Det hadde vært utrolig kult. Jeg liker jo å fotografere, og har hatt lyst til å bli journalist. Da kan jeg reise rundt og dekke interesante områder. Enten krig, fred, stammer/innfødte, utgravninger, konferanser eller noe annet som "står på tapetet" i øyeblikket.

Uansett, så skal jeg jo reise mellom skoleslutt og universitet. Jobbe litt, og deretter se litt av verden. Jeg vet nesten allerede hva jeg skal se og besøke. Hvis jeg ikke har sett eller besøkt det fra før, skal jeg se Hellas, Brasil, India, Sri Lanka, Nepal, New Zealand, Argentina, Chile, Jamaica, Sudan, Burkina Faso, Sør Afrika, Galapagos og Fiji. Jeg ser jo nå at jeg har det ganske travelt, og at jeg gjerne må ta det i puljer. Men jeg håper jo at jeg får det til. Kanskje jeg skal drøye tiden litt, og si at jeg skal se det innen 25 års dagen min. Da er jeg jo tross alt halvveis 50 år.




Fred ut <3

2 Kommentarer:

At mandag, 18 desember, 2006, Anonymous Anonym skrev:

Tilla, jeg har svaret!
Vi blir pirater med base på Fiji. Da kan du ha papegøyen din, og jeg kan ha mitt eget sultende barn, du kan ha kerastaseflasken din, og jeg kan ha en flaske rom, og så får vi sett masse av verden når vi plyndrer og raner.
Og så har vi base på Fiji!!
Jaaa! (Jeg er en liten luring om jeg så må si det selv :p )

 
At tirsdag, 19 desember, 2006, Blogger Tilla skrev:

Jeg vil også ha en flaske rom! Da er jeg en ordentlig sjørøver.

Jeg synes det var en god idè! Vi må få et sånnt svart flagg i masten, og ha en skikkelig stor seilbåt med bar :)
(nå følte jeg meg som enda en luring)

<3

 

Legg inn en kommentar

<< Home