Ex Auditorio

-frå tilhørarplassen

tirsdag, oktober 17

Jeg finner ut ting om meg selv

I dag har jeg gjort tre ting.

1.Funnet ut at jeg mangler viktig kulturell kapital.
Ja, det er ikke så greit. I utgangspunktet vet jeg jo alt om at "alle blir oppdratt på forskjellig vis, og får da forskjellig kulturell kapital". Allikevel, når det gjelder meg, har ejg bare tenkt over hva jeg har, og ikke hva jeg ikke har. Nå har jeg uansett møtt veggen, og funnet det ut selv; Jeg vet ingenting om magasiner. Ikke magasiner som i geværmagasiner, men som i ukeblader og sladderblader. På veien fra Oslo skulle jeg velge meg et blad å lese, sidenjeg ikke hadde noe. Så der stod jeg i kiosken, og ante ikke på noen som helst måte hva slags blad jeg skulle kjøpe. Vogue? Henne? Illustrert vitenskap? KK? Inside? Eldre historie? Jeg har rett og slett ikke vokst opp med at noen kjøper ukeblader, og aner ikke hva som er "vanlig", eller "bra". Jeg endte opp med å kjøpe et historieblad og Henne. Jeg har ikke noe å sammenligne med, så jeg vet ikke om det var bra.

2. Besøkt katten, katedralskolen.
I utgangspunktet var det veldig skummelt å gå inn på en ukjent skole, og finne ut hvor jeg skulle gå. Det viste seg at katten hadde Internasjonal dag, noe som resultertei at alle elevene var rundt om på skolen, og ikke i klasserom eller noe lignende. Det var mye internasjonal mat til salgs i kantinen, og det virket som om folk hadde det kjekt. Jeg skulle i utgangspunktet møte Thea, og møtte mange andre kjente i tillegg : )

3. Fått filmproblemer.
Jeg har da tatt min tredje film i BIFF-brosjyren. Der har jeg "ringet" rundt alle filmene jeg vil se, og det er alt for mange! Jeg har virkelig ikke penger nok til alt jeg vil se, og det er veldig synd. Derfor må fattige meg prioritere. Det blir et hardt valg, og det kommer til å gå til spilel mange tårer.


= Peace and love =