Ex Auditorio

-frå tilhørarplassen

mandag, januar 8

The city of water = Bergen

Nå har jeg tenkt å skrive om været. Ikke fordi jeg ikke har noe å skrive om, men fordi at øynene mine ikke klarte å se på solen og hodet mitt syntes dette var feil tid på døgnet å ha sol. Jeg vil derfor dedikere en blogg til været her i Bergen, slik at også andre kan forstå hvorfor denne solen langt der borte var noe ukjent, usannsynlig og malplassert.

Vi starter med i dag morges, været som var årsaken til mine gjennomvåte klær, klamme buss og fuktige klasserom:


-5.4°C, 100 % skydekke, 21 mm nedbør


Og slikt fortsatte været utover i dag. Det har vært nede i 98% skydekke, det var nok da solen lyste gjennom regnet utenfor klasseromvinduet mitt.


I morgen er det varslet:


- 8.1°C, 100 % skydekke, 11.6 mm nedbør


Dette begynner jo se lysere ut, her er det jo varslet mindre nedbør enn i dag.


Men hvordan har være vært de siste dagene?


Tilsammen regnet det 26,2 mm i hele går, og det var 0 t 0 min med solskinn. Rekorden i nedbør denne måneden er slått 04. 01. 07 med 57,6 mm nedbør. Rekorden de siste månedene er litt høyere, og ligger på 63,3 mm som var målt 11. 12. o6.


Tilsammen har det nå regnet i 72 døgn.


Med dette vil jeg bare si: velkommen til Bergen,

La città di aqua - La ville de l'eau - La ciudad del agua - The city of water


2 Kommentarer:

At onsdag, 10 januar, 2007, Blogger Ane skrev:

*det snør det snør tiddelibom!* jeg har skrev en post dedisert til deg! (hva er forskjellen på dedisere og dedikere?)

 
At lørdag, 03 februar, 2007, Blogger Tilla skrev:

Vet ikke forskjellen, og: ikke mobb romvesen teorien.

(jeg er forresten blitt veddet om når det gjelder min babling om romvesener)

 

Legg inn en kommentar

<< Home