Ex Auditorio

-frå tilhørarplassen

lørdag, januar 27

Africa

Jeg har nå, som noen kanskje har fått med seg, vært i Afrika - Kenya - Nairobi i 9 dager (- reising). Jeg kan ikke skrive om alle opplevelser og inntrykk, men kjenner jeg meg selv rett, kommer det nok noen innlegg om forskjellige ting jeg har lært og sett i Nairobi/World Social Forum.

For øyeblikket er jeg sliten etter en ca 30 timers lang reise som endte kl. 2 i natt. Jeg synes Kenya var et fantastisk land med sine utrolig vennlige mennesker, billige mat og hærlige klima! Vi bodde i et strøk som jeg vil karakterisere som ´down town´. Det var høy lokal/vestlig musikk 24 timer i døgnet, masse tuting fra ´matutuene´(lokale ´busser´) fra rundt halv fem om morgenen og masse menneskemylder. Jeg er solbrendt, tidsforvirret og sliten etter turen, men veldig lykkelig. Jeg har endelig fått dusjet og vasket meg, spist grovt brød og drukket appelsinjuice.

Jeg kommer nok til å legge ut noen bilder etterhvert som jeg får dem, men for øyeblikket er de på en annen sitt kamera.

= fred =

PS; hvis noen lurte, så er løveneskongespråket det lokale språket i kenya, Kiswahili. Ergo; Hakuna matata - no problem, asantasana - takk, jambo - hei, mbariako - det går bra.

2 Kommentarer:

At onsdag, 31 januar, 2007, Blogger Engeline skrev:

Velkommen hjem, solstråle! Høres fantastisk ut, gleder meg til bilder og sånn. Tenker solbrentheten er i ferd med å vaskes av etter noen dager i regnet, men du har i det minste et forsprang!

Hva spiser en i Kenya?

 
At lørdag, 03 februar, 2007, Blogger Tilla skrev:

Det er ikke mye solbrendthet igjen nei, greit med det.

Sånn generelt i Nairobi, fikk vi for det meste tak i egg (fried, cooked), chips og kylling. Noen ganger pølse og litt frukt. Et måltid med dette kunne koste rundt 100-150 Ksh (9 - 14 kr). Vi spiste ikke dette da, litt dårlig for magen.

Tilla <3

 

Legg inn en kommentar

<< Home