Ex Auditorio

-frå tilhørarplassen

søndag, juni 18

Sjørøver-, fargerike- og figurballonger!

I går var jeg i bursdagsselskap. Til både Sondre og Julia.
Jeg tenkte mye over hva jeg skulle gi i gave. Det måtte være litt uformelt, samtidig som det skulle ha en humoristisk undertone. Jeg gikk først for å finne en gassballong til begge. Det kunne stå "I love you" på de, så hadde jeg dekket den humoristiske delen. Jeg fant ballongbutikken, men den var steng. Yngvil var med meg i øyeblikket, og vi gikk opp på leketøysbutikken. Vi fant tre forskjellige type ballonger; sjørøver-ballonger, fargerike-ballonger og sånne ballonger som kan "brettes" om til forskjellige figurer. Når ballong innkjøpet var unnagjort, var det å finne to pappesker. Etter en god stund, og mange butikker, fikk vi endelig tak i to pappesker. To bananesker for å være nøyaktig. Vi satt oss i en bakgate og begynte å blåse ballonger. Først sjørøver-ballongene, deretter de fargerike og til slutt begynte vi å lære oss og lage ballong figurer. Vi ble veldig flinke, hvis en legger godviljen til. Vi fikk til og med et jobboppdrag av en liten jente som ville ha en ballonghund. Yngvil grep sjansen og "brettet" en flott hund. Jenten ble glad. Når ballongene var ferdig, gikk vi for å finne innpakkingspapir (aka gråpapir). Vi fikk tak i det på en rema1000 butikk, og pakket inn der.
Gavene ble flotte, og jeg var klar for bursdagsfest.