Ex Auditorio

-frå tilhørarplassen

søndag, juni 18

Vamp, og fulle 40-åringer

Jeg har da altså vært på Vamp konsert på alvøen. Jeg fant dette noe forunderlig. Meg, 15 år gamle meg, sitter i en veldig diger gjeng av halvbrisene 40-åringer med litt for god stemning. De skreik, hylte, sang og danset. Alt hva 40-åringer ikke bør vise at de gjør foran en 15-åring. Jeg aner en kulturforskjell. Etterhvert som Vamp spilte den ene slageren etter den andre, og ølsalget økte betydelig, ble stemingen enda lystigere. Folk begynte å danse stående (vi satt egentlig på stoler) og veive med det ene og det andre de hadde i hendene for øyeblikket. En dame presterte å stå oppå stolen foran meg og dette ned i beruselse.
Mens en gjeng på sikkert rundt 300 mennesker var beruset og lystig, var jeg bebruset og litt engstelig.
Vamp, med norske tekster, fabelaktige melodier og et forferdelig publikum. Hva hvis de hadde hatt engelske tekster, fremdeles fabelaktige melodier og spilt på attenåtti for eksempel? Jeg ville definitivt vært der, og det tror jeg flere andre på min alder ville.
Da kunne jeg i tillegg ha sluppet den litt forstyrrende kulturforskjellen.