Ex Auditorio

-frå tilhørarplassen

onsdag, februar 28

2000`års illusjonen

Alle snør inne. Alle sitter i sine hjem, og er omringet av det hvite uhyre. Riktignok ikke her i Bergen, men i store deler av resten av landet. Det gjør ikke at jeg hater snøen mindre. Nå er det kanskje en cm snø der det har hopet seg litt opp, ellers er det bare fryktelig vått. Forstå meg riktig, ikke sludd, men rett og slett vått. Skulle nesten tro at det var dette som oppfant uttrykket " å regne nedenfra". Fordi det er jo ikke fra oven vannet på bakken kommer fra (sånn, nå i det siste), det kommer av smeltet snø (så har det seg slik at snøen kommer fra oven, men da som snø).

Jeg er litt molefunket over snøen allikevel, med god grunn: jeg skal nemlig til voss på torsdag. Og nei, ikke for å stå på trepinner i en bakke, men for å være på oknsert og høre en kvinne tale politikk. Det blir forsåvidt bra, men snøen er en nedtur. Kanskje jeg skal bli den første til å finne opp elektronisk antisnøbrett. Ett brett en kan stå på og slippe å gå på snøen, ja ikke en gang være i kontakt! den flyr akkurat 5 cm over bakken hele tiden. Da er vi virkelig i år 2000.

1 Kommentarer:

At tirsdag, 03 mars, 2009, Blogger Rakel skrev:

Heh, I Stavanger har vi maks en uke med snø før den forsvinner igjen. Det brettet hadde jeg kjøpt! Ikke fordi jeg hadde trengt det, men fordi brett som flyr er ti ganger kulere enn de som bare ruller!

Men HEI! Hvordan går det min barndoms venn? Begynte så smått å blogge i går kveld, og skal forsøke mitt beste for å holde bloggen i live denne gangen =)

 

Legg inn en kommentar

<< Home