Ex Auditorio

-frå tilhørarplassen

mandag, mai 29

Dette bør en kjæreste ha

Dagen i dag (så langt) har vert en fin dag. Solen har tittet frem, og humøret har vert greit. At humøret er greit, det er et under. Jeg har nemlig forskjøvet hele min døgnrytme slik at jeg sovnet tolv og våknet tre (jeg håper ikke at det i tretiden var døgnrytme). Uansett sov jeg da tre og en halv time alt i alt, hvorav den siste halvtimen gjorde at jeg forsov meg. Ja, det er riktig, jeg klarte å forsove meg selv om jeg sov i kun tre og en halv time. Jeg spurtet ut av sengen og inn i dusjen, og videre til bussen (ja, altså med et klesstopp på halvveien der et sted).

På skolen fikk jeg høre at jeg var sikret god fremtid i samfunnsfag, det kan jo lønne seg. Greit å vite om en skal støtte noe som kalles teokrati eller ei. Skrev også om ytringsfrihet i Algerie. Mindre viktig å vite, men det var veldig inntresant. I Algerie i dag, tilhører den største avisen partiet FLN (Front de Libèration Nationale) og blir trykket på fransk og arabisk. Så vet dere det.

Jeg spiste og litt is, sammen med en som heter Mathias. Seinere møtte jeg Anders som hadde laget en ”dette bør en kjæreste ha liste”. Derfor tenkte jeg å skrive en selv:

- Være hyggelig
- Være utadvendt
- Ha god humor
- Like og kunne lage musikk
- Like å spise is
- Like reiser
- Ikke være sjenert
- Ha god selvtillit, men ikke være selvgod
- Ha pene hender
- Ha pene øyne
- Ikke gå i alt for mange helt hvite klær
- Være politisk bevisst (til en viss grad)
- Ikke være fordomsfull
- Være greit mot andre

Det for bli alt for denne gang.

Fred og lykke.